UlTiMaTe PeRsoN
this site the web

== Leave Ur Hot Links 4 Me ==

= KeNaPa KiTa KeTaWa? =

Kenapa Kita Ketawa?

Semua manusia,hatta bayi pun tahu ketawa. Mengapa dan apakah yg mnyebabkan kita semua ketawa?




Jika jawapannya telah ditemui, sudah pasti pelawak mengetahuinya trlebih dahulu. Bagaimanapn,kajian mgenai ketawa adalah rumit dan pnyelesaiannya msih lagi di peringkat teori. Kjian psikologi mndapati ketawa dalah luahan prasaan dan hanya brlaku di kalangan manusia. Haowan bgaimanapn tidak boleh ketawa, jauh skali untuk trsenyum.

Dan shingga kini pakar2 msih lagi memikir dan msih bnyk prsoalan mngenai ketawa. Kita bkn shaja ketawa krana gmbira, wktu mgejek juga kita bgitu. Ketawa juga boleh lahir apbila melihat sesuatu situasi yg tdk sesuai. Misalnya apb mlihat seorg lelaki gmuk memakai topi yg kcil ataupn melihat mlihat seorg lelaki kurus dan pendek menari dgn seorg prmpuan gemuk. Kdgkala,kita juga ketawa apb mlihat sesorg mlakukan prkara yg tdk diterima akal spt melihat seseorg mmbaca buku trbalik.


Bagaimanapn yg psti,ketawa amat baik utk kita samaada dri segi emosi atau ksihatan. Antara organ yg brtndak blas ketika ketawa ialah paru2. Dismping itu,ketawa jga mmpunyai nilai2 sosial. Ia mnjadikn kita mudah didmpingi dan scara tdk sedar mmbntu pmbntukan msyarakat yg pnyayang.


1 comments:

E'in said...

lau tawe leh ilang tension kot.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...